Thursday, April 3, 2014

Bagaimana Vitamin Shaklee hilangkan kesakitan Gout dalam 2 hari

Sakit Gout hilang dalam masa 2 hari ?..saya tahu apa yang anda fikir..too good to be true?..YES!...its very true ok..

Ini cerita tentang suami saya..Dia memang disahkan doktor mengidap penyakit Gout hampir 2 tahun.Setiap kali gout menyerangnya..memang sadis keadaan dia.Pengalaman yang sudah2 sakit gout itu tak pernah kurang dari seminggu..bermula dengan rasa denyut di sendi2..kemudian jari2 tangan,lutut ,dan buku lali menjadi bengkak dan panas..diikuti dengan rasa sakit yang amat sangat sampai tak mampu nk memijak lantai dan terpaksa menyeret kaki untuk bergerak.dan kemuncaknya demam panas..huhh!..bayangkan penderitaannya..

yer..mcm ni lah lebih kurang lutut suami ku yang diserang gout setelah beberapa jam tersilap makan..

Semasa belum lagi mencuba vitamin Shaklee untuk Gout, memang dia bergantung sepenuhnya pada ubatan yang doktor bagi..Seingat saya doktor akan bagi painkiller dan krim sapu ..dan sememangnya setiap kali makan painkiller tu dia akan tidur mati terus..dan bila bangun tetap tak ada perubahan pun..sehinggalah 2-3 kali terpaksa ke klinik semula dan tempoh masa sakit tu berlanjutan antara 1-2 minggu jugak sampai doktor terpaksa cucuk tempat yang sakit..barulah sakit gout tu hilang..TAPI walaupun suntikan tu sangat berkesan tapi doktor juga akui ia ada kesan sampingan jangka panjang pada buah pinggang.

Tak tahan tengok keadaan suami yang kerap diserang gout tiap kali tersilap makan dan selalu bergantung pada painkiller ,saya rasa perlu bertindak,saya mula google blog2 yang bercerita tentang pengalaman gout dan cara mereka merawatnya..lalu saya terjumpa blog ini :

http://www.natural-vitamin-supplements.com/component/content/101?task=view..

Sememangnya saya nak bagi suami cuba set Gout Shaklee tapi memang sebelum cuba vitamin apapun saya akan google dulu pengalaman2 orang lain supaya lebih yakin..Setelah baca blog tersebut dan blog ini :

http://ms.wikipedia.org/wiki/Gout.

Saya rasa bersedia dah  klu Gout menyerang lagi..dah tau dah apa nak buat..

Satu hari tu,Kami satu family belilah donut Big Apple..masa tu suami pilih donut yang penuh kacang kat atas..masa tu dah terliur baik dia mahupun saya dua2 terlupa yang kacang ni is a big no-no untuk gout..Hanya sebiji donut sahaja..selang beberapa jam suami mengadu sendi2 jari dia rasa sakit,bisa n membengkak...dan selang sejam macam tu lutut dia pulak bengkak dan sakit..selang 2 jam mcm tu dia dah jalan terhencot-hencot..n dalam sejam kemudiannya dia dah bertukar menjadi 'hantu juon'..mengensot2 dari ruang tamu ke bilik tido..dah tak mampu nk berdiri lagi..haa!!!..nampak tak berapa cepatnya gout menyerang??
*nampak tak donut yang penuh kacang tuh...cuma sebiji makan dalam pukul 5 petang dan suami ku berubah menjadi  "JUON" menjelang malam..huhuhu*


Saya terus bagi suami telan 5 biji Alfalfa (buang toxic termasuk asid uric),3 biji Omega (anti pembengkakan/anti radang semulajadi), 1 biji B complex,1 biji SR vit C dan 1 biji vitamin E..(vit c,b compleks dan E adalah nutrisi semulajadi yang boleh meneutralkan purine iaitu sisa protein yang tinggi asid urik dan menjadi penyebab gout)..saya juga bagi suami minum segelas performance drink (fungsinya mengelakkan badan dari terhidrat kerana salah satu punca gout juga adalah sebab kurangnya air dalam badan pesakit) dan segelas air kosong..banyak kan?..masa tu dah pukul 10 malam macam tu..suami kerap masuk tandas buang air kecil..dan setiap kali itu, saya akan  paksa dia minum segelas air kosong..memang perlu minum banyak air supaya asid urik dapat disingkirkan dari badan dengan cepat..masa tu dah pukul 12 malam dan dia pun dah lembik dan nak tido.

Saya perasan sepanjang malam tu dia banyak bangun untuk ke tandas..maklumlah banyak minum air..bila dia bangun saya perasan dia dah tak mengengsot2 macam hantu juon lagi tapi tetap terhencot2 ke toilet..bila kebetulan saya sedar saya akan terus ke dapur bagi dia segelas air kosong..memang dia tension..tapi dia minum jugak..sampailah waktu subuh saya tengok dia ke toilet dah tak terhencot2 seteruk sebelumnya tapi masih lagi terjengket2..heheh

Pagi tu selepas sarapan segelas Esp + Performance Drink  dan roti..saya bagi dia telan 5 biji Alfalfa ,3 biji Omega,1 biji B compleks,1 biji SR vit C dan I biji vitamin E lagi..dan pesan kat dia jangan lupa minum banyak air kosong kat ofis nanti..(Dia ni klu sakit pun memang gagah jer nak kerja jugak,mujurlah nampak sakit gout tu dah tak teruk)..dan petang tu bila dia balik dari kerja....tarra......YES!!..dia dah jalan macam biasa..langsung tak terjengket2..terhencot2 dan sebagainya...Siap bagitau saya..cepatlah baik makan shaklee ni..kalah painkiller doktor bagi..tapi dia still lagi rasa denyut2 kat sendi tangan dan lutut..jadi lepas dinner saya masih bagi dia 5 biji Alfalfa,1 biji B complex,1 biji SR vit C dan segelas performance drink..dan menjelang tengah malam kul 12 macam tu dia dah fully recovered..tak sakit dah..

Jadi dalam masa sehari lebih sahaja suami saya pulih dari kesakitan gout sepenuhnya..Ini tak pernah berlaku semasa dia bergantung dengan painkiller yang doktor bagi..dan paling penting tak perlu lagi suntikan di lutut itu ..Sekarang ni kadang2 bila dia tak tahan tengok makanan kegemaran yang dia kena pantang..dia still nak jamah jugak..konon2 sebab ada vitamin Shaklee..kalau kena Gout pun tak la lama sangat..huhu...jadi macam tu pulak..

Jadi saya ringkaskan,vitamin Shaklee yang membantu menghilangkan sakit Gout dalam 2 hari tersebut adalah:



1)Alfalfa(membuang toxic),Omega(Mengurangkan bengkak dan keradangan) & Performance Drink(Mengelakkan badan dari terhidrat)


2) B compleks,SR vit C dan Vitamin E (untuk meneutralkan purine)

3)Air kosong sekerap mungkin (klu alkaline water lagi bagus)-untuk menggalakkan penyingkiran asid urik melalui air kencing.

4)Ooh jgn lupa doa dan tawakkal yer..

Sesiapa yang menderita Gout bolehlah cuba apa yang saya dah selalu amalkan nih..InsyaAllah berkesan untuk suami saya berkesan jugak untuk orang lain..

Boleh hubungi saya  kalau berminat nak dapatkan vitamin-vitamin yang boleh menghilangkan sakit gout ni..kita share pengalaman.Sharing is caring!.Jangan biarkan Gout anda begitu sahaja sebab kesan jangka panjangnya boleh menyebabkan penyakit yang lebih serius seperti batu karang dan kegagalan buah pinggang.

Facebook:Arlia muda
Fan page: Suplimen Terlaris di Malaysia
call/msg/wa:0193598803

Jom jadi sihat dengan Shaklee!

No comments:

Post a Comment